JavaScript seems to be disabled in your browser. For the best experience on our site, be sure to turn on Javascript in your browser.
Klik på en af disse for at springe til sektionen
· Kontaktoplysninger
· Om vores produkter
· Fragt og betaling
· Rabatter og tilbud
· Garanti, fortrydelsesret og retur
· Om solcellebelysning
· Om solcellespringvand
· Om solcelleopladere og powerbanks
Kontaktoplysninger
Lageradresse / adresse til returforsendelser
DSV Solutions (SolarCamp)
Mossvej 27 (pass on point)
8700 Horsens
Danmark
email: [email protected]
Telefon til advisering (ej kundeservice): 53607360
CVR-adresse
SolarCamp ApS
CVR: 41170336
Vinkelvej 10
5800 Nyborg
Danmark
Kundeservice: [email protected]
B2B eller storkøb: [email protected]
Telefon: Ingen telefonisk kundeservice
Om SolarCamp
Er SolarCamp et dansk firma?
SolarCamp er dansk. Det er dansk ejet, med danske ansatte og vi betaler dansk SKAT af vores overskud. Vi betaler moms i de lande vi sælger til.
Hvilke lande sælger SolarCamp til?
Danmark: www.solarcamp.dk
Sverige: www.solarcamp.se
Tyskland: www.solarcampshop.de
Østrig: www.solarcamp.at
Holland: www.solarcamp.nl
Ønsker du at købe med forsendelse til et andet land end disse, så skriv gerne til [email protected]. Vi kan også tilbyde at sende ordrer til andre lande (minimum 200euro).
Er I E-mærket?
Ja, vi er E-mærket. Mærket bør være synligt både på smartphone og PC.
Har I en fysisk butik eller er i kun en webshop?
SolarCamp er kun en webshop med et lukket lager, og det er derfor ikke muligt at komme forbi og se eller hente vores produkter.
Kan man blive reseller af SolarCamps produkter?
Ja – vi giver mulighed for videresalg af SolarCamps produkter. Kontakt venligst [email protected] for at modtage vores reseller-katalog med reducerede priser.
Om vores produkter
I skriver på nogle produkter at de er dansk designede?
Vi designer vores produkter i samarbejde med kinesiske ingeniører så de passer til nordisk smag og behov, og kan modstå nordisk vejr og fungere godt uden for sommersæsonen. Nogle af vores produkter er designet fra bunden af os selv, med nye støbeforme og unikke designs som vi har patent på. Andre produkter laver vi blot tekniske tilpasninger og kvalitetssikring på inden produktion. Dette kan f.eks. være ved at udskifte solcellepanelet til et større og/eller bedre, eller at skifte til batterier der er højere kvalitet og med mere kapacitet, skifte LED pærer til højere kvalitet, eller kalibrere produktet med timerindstilling. Ligeledes kigger vi på f.eks. vandsikring inden produktion og har en dialog med fabrikkerne om det fugtige vejr vi har i Nordeuropa om vinteren.
Jeres produkter produceres i Kina?
Som så meget anden elektronik – ja. Men SolarCamp er din garrant for at produkterne tilpasses ift. design, performance og holdbarhed.
Er jeres produkter certificerede?
Ja – alle vores produkter har de korrekte certifikater til det Europæiske marked.
Jeg har set ”jeres” produkter billigere på en anden side?
Svaret er at det ikke er ”vores” produkter. Nogle gange tager vi et populært design og opgraderer det rent teknisk så det passer til Nordeuropæisk vejr, uden at ændre på det ydre. Så hvis du har set et lignende produkt billigere, virker det nok dårligere end vores eller går i stykker hurtigere.
Fragt og betaling
Kan man afhente ordrer på jeres adresse?
SolarCamp er kun en webshop med et lukket lager, og det er derfor ikke muligt at komme forbi og se eller hente vores produkter.
Kan jeg se varerne fysisk inden køb?
SolarCamp er kun en webshop. Du må forholde dig til de produktbilleder og videoer du ser på vores webshop. Skriv altid gerne til [email protected] med spørgsmål.
Hvordan foregår forsendelsen?
Hvis du bestiller inden kl. 12, leverer vi normalt til dig næste hverdag med GLS. Der er dog få pakker (under 5%), hvor det tager to hverdage før de når frem. Du modtager tracking nummer til den email og telefon, som du oplyste i ordren, når pakken er sendt fra vores lager. Vær opmærksom på at trackingen først bliver aktiv senere på dagen, når GLS har scannet pakken første gang.
Hvordan bestiller jeg via EAN-nummer?
Du kan sagtens betale via EAN nummer. Send os en email på [email protected] med de produkter du ønsker, samt dit EAN nummer.
Kan jeg som virksomhed bestille via kontooverførsel/regning?
Hvis en virksomhed betaler, oplyser du blot dit CVR nummer. Du er meget velkommen til bare at sende os en mail på [email protected] med de produkter du ønsker, samt dit CVR nummer, så udarbejder vi en faktura, og afsender varerne ved betaling.
Rabatter og tilbud
Hvordan kan jeg opnå rabat?
Vi laver løbende nye tilbud på forskellige produkter. Hvis du er interesseret i at høre om kampagner, konkurrencer, rabatkuponer og diverse tilbud, kan du med fordel følge vores nyhedsbrev samt vores Facebook- og Instragramside. Desuden kan man få en rabatkode, ved at tilmelde sig vores nyhedsbrev.
Hvornår har I udsalg?
Større udsalg forekommer hen over året. Vi laver løbende nye tilbud på forskellige produkter. Hvis du er interesseret i at høre når der er tilbud, er du meget velkommen til at tilmelde dig vores nyhedsbrev nederst på siden. Her fortæller vi både om diverse tilbud samt om nye produkter.
Holder I Black Friday?
Vi holder selvfølgelig Black Friday, og har her nogle af årets bedste tilbud.
Er der Januar udsalg?
Ja, vi holder som regel januar udsalg de 2-3 første uger i januar! Her vil være særligt store rabatter på nogle produkter.
Garanti, fortrydelsesret og retur
Hvor længe er garantiperioden?
Vi har 2 års garanti på alle produkter. Der er udvidet garanti til 3 år på nogle få produkter.
Om prøvning af varer
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvordan fungerer min fortrydelsesret?
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop. Perioden regnes fra den dag du modtager ordren. Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 efter modtagelse af varerne, og der er herefter en frist på endnu 14 dage, før varerne skal være os i hænde. Vi har udvidet fortrydelsesret i forbindelse med julegaver frem til 15. januar.
Meddelelse skal gives pr. mail på [email protected]. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Ordrens fulde pris eks. eventuelle fragtomkostninger refunderes til kundens konto ved modtagelse af returen.
Hvordan sender jeg min pakke retur ved fortrydelse af køb?
Du kan altid returnere dine varer hvis de er ubrugte og uåbnede. Du arrangerer selv forsendelsen tilbage til os ved brug af din fortrydelsesret. Du må meget gerne skrive ”fortrydelse” samt dit ordrenummer på pakken, samt vedlægge retursedlen.
Pakken sendens til:
DSV Solutions
(SolarCamp)
Mossvej 27 (pass on point)
8700 Horsens
Danmark
Vær opmærksom på at pakken skal returneres med GLS, POSTNORD eller BRING. Pakken kan ikke returneres med DAO, da de leverer uden for lagerets åbningstider. Pakken skal altid sendes direkte til vores adresse, og ikke en pakkeshop. Hvis telefonnummer kræves i forbindelse med returforsendelsen kan opgives følgende tlf-nummer: 53607360
Hvis du ikke ønsker at købe en returlabel selv, kan du skrive en email til [email protected], og bede dem sende dig en returlabel. En returlabel købt gennem os koster 75DKK – per returlabel. Dette beløb vil blive fratrukket den refundering vi foretager, når vi modtager pakken.
Reklamation
SolarCamp yder ifølge dansk købelov 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Vi yder kun 1 års garanti på batterier, og det er herefter kundens eget ansvar at skifte dem, hvis de bliver slidte.
Desuden dækker reklamationsretten ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Meddelelse skal gives pr. mail på [email protected]. Du bedes redegøre for fejlen, evt. med billeder, og fakturaen fra købet skal vedhæftes.
Normalt ønsker SolarCamp ikke defekte produkter retur, men i tilfælde af vi ønsker at tage defekter produkter retur, sender vi dig en returlabel gratis. Hvis du uden aftale med os vælger selv at returnere defekte produkter, dækker vi ikke dine fragtudgifter på efterbetaling.
Hvem betaler fragten ved retur?
Normalt betaler vi fragten ved reklamationer, mens du betaler fragten ved fortrydelse af købet eller ombytning.
Om solcellebelysning
Opsætning af solcellelamper og solcellelyskæder
Hvor og hvordan du opsætter dine lamper er helt afgørende for hvordan de performer.
Vi anbefaler derfor meget at du læser vores artikel om dette inden du sætter dine lamper op:
7 råd til brug af solcellelamper og lyskæder
Min lampe/lyskæde virker ikke!
Der er et par ting du kan prøve inden du kontakter os for hjælp.
1) Tjek at lampen står på on.
2) Husk at lamperne kun lyser når det er mørkt!
3) Prøv en gang at tage batteriet ud, og sæt det i igen.
4) Prøv at sætte din lampe på off i 2 dage imens lampen sidder et sted med sollys. Dette gøre normalt inden lampen tages i brug for første gang. Hvis batteriet er helt tomt, kan det have indflydelse på opladningen.
5) Tjek at alle ledninger er forbundet korrekt hvis din lampe har flere dele.
6) Hvis det stadigvæk ikke virker, så send os en mail på [email protected] og fortæl os gerne hvad du allerede har prøvet :-)
Hvor længe lyser lamperne/lyskæderne?
Hvor længe lamperne lyser, afhænger først og fremmest af vejret og af årstiden. Om sommeren lyser de for det meste så længe de kan – det vil sige 6-12 timer. Nogle lamper har timer eller kan indstilles med en timerfunktion. Tjek manualen.
Om vinteren lyser kvalitetslamper gerne mere end 3 timer, men dette varierer fra lampe til lampe, fra dag til dag (pga. vejret), og er også afhængigt af hvor lampen står.
Sidst, men ikke mindst, afhænger det naturligvis meget af hvilken type lampe der er tale om. Noget belysning - oftest det der er mest til hygge - er mest beregnet til sommerbrug, og virker kun godt der. Andre lamper er decideret designet til at kunne virke om vinteren. Disse er ofte 'rigtige' lamper, og noget dyrere. Du kan for hvert produkt finde et afsnit der beskriver hvor godt det egner sig til diverse årstider.
Det anbefales altid at stille solcellelamper et sted hvor de ikke får skygge.
Kan lamperne også bruges om vinteren?
Det afhænger af hvilken lampe du vælger, men du vil under hvert produkt her på siden finde et lille afsnit som fortæller om hvordan produktet klarer sig over året. Nogle produkter - oftest pynt - er kun beregnet til sommerbrug, hvor andre lamper er decideret designet til at kunne fungere om vinteren i Danmark.
Når det er sagt, så kan selv de bedste lamper der lyser konstant møde problemer hvis vejret er dårligt i de mørkeste tider på året. Se vores kategori med vinteregnede solcellelamper: Vinter solcellebelysning
Sensor lamperne vi har her på siden, som først tænder når der er bevægelse, klarer sig dog næsten altid perfekt hele året igennem, uanset vejret, så længe du sætter dem op et sted hvor de ikke får skygge, og hvor deres solcellepanel peger mod syd.
Oplader lampen stadig når den står på off?
Ja, de oplader stadig når de står på off! Det sker der dog ikke noget ved, så ingen grund til bekymring.
Kan lamperne overlade?
Nej, de har en indbygget funktion så de aldrig overlader.
Har I lamper med et varmt hvidt lys?
Ja, Mange af vores lamper har varmt hvidt lys. Følg billederne eller sorter efter dette ved at bruge det indbyggede filter i shoppen. Her er et par eksempler:
IP, Watt, Lux, Lumen, Kelvin mm.
Du kan finde svaret på hvad alle disse enheder betyder - samt meget mere - i vores artikel:
Guide til valg af udendørsbelysning
Om solcellespringvand
Valg af springvand
Du kan finde en kort guide nederst på denne side:
Opsætning af springvand
Et par ting at have i tankerne:
1) Hvis det er et springvand hvor en ledning forbinder et solcellepanel til pumpen, er det vigtigste at du sørger for at placere solcellepanelet et sted hvor det får sol. Det skal gerne pege mod syd, og en anelse opad, og det skal helst ikke falde for meget i skygge. Hvis du samtidig kan gemme det lidt af vejen så man ikke ser det så meget, er det perfekt.
2) Hvis det er et flydende springvand hvor solcellepanelet er ovenpå selve springvandet (altså ingen ledning), er det vigtigt at bassinnet, dammen eller fuglebadet findes et sted hvor det får noget sollys i løbet af dagen.
Dertil skal man nogle gange sørge for at sænke det skråt ned i vandet så der ikke samles luft under det - for så suger pumpen blot den luft ind, frem for vand.
3) Jo mere snavset vandet er, desto oftere skal pumpen rengøres.
4) Lad ikke pumpen stå i vandet i frostvejr - isen kan skade den.
Om solcelleopladere og powerbanks
Brug og valg af oplader og powerbank
Du kan læse meget mere om både valg og brug af opladere og powerbanks lige her:
Guide til valg af solcelleoplader
Meget mere om strøm
Du kan læse meget mere om powerbanks og strøm i vores artikel lige her: